Naar Amsterdam

We zitten weer in het vliegtuig, er was wel een klein probleempje. De vlucht was overboekt waardoor wij naar andere stoelen moesten verplaatsen. We zitten nu dus in Business class, op zich niet zo heel bijzonder op zo een korte vlucht.
Maar wel weer leuk.

Location:Rinse Hofstraweg,Schiphol,Nederland

Madrid

We zijn op Madrid, het is hier licht terwijl het midden in de nacht is. Rare lui die Spanjaarden.

Location:Aeropuerto de Barajas Terminal 4,Madrid,Spanje

Miami heat

Nog aan het nagenieten van het laagvliegen naar een basketbal wedstrijd op zijn Amerikaans. Voor mij was het de derde keer maar Renske verwonderde zich over het circus eromheen. Voor en tijdens de wedstrijd is er geen saai moment.

Location:Biscayne Blvd,Miami,Verenigde Staten

Gewatervloogt

Nadat we de dag ervoor toevallig langs het "vliegveld" fietsten besloten we nu echt te gaan vliegen.

Na te hebben besloten hoe lang we wilden vliegen konden we nog even wachten totdat de piloot het vliegtuig klaar voor vertrek maakte.

YouTube Video

Daarna mochten we instappen waarna we de haven inreden waar ook de cruiseschepen aankomen. Eerst vaarden we richting zee om daarna om te keren en over de stad heen op te stijgen.

Het was heel rustig vliegweer en hadden een piloot die heel blij was om vandaag te mogen vliegen.

Eenmaal boven de Everglades vlogen we op enkele tientallen meters over een kanaal met vissers. Met op het einde een scherpe bocht naar links terwijl we opstegen, net een achtbaan.

Het was een mooie vlucht.

Location:NE 29th St,Miami,Verenigde Staten

Op de fiets

We waren van plan om met de auto langs de kust te gaan rijden. Bij toeval kwamen we langs een fietsenverhuur en besloten te gaan fietsen.

Gevolg is denk ik wel dat we straks zadelpijn hebben. We zitten nu weer even in ons eerste hotel die toch echt de mooiste is van deze vakantie had hier graag de laatste dagen ook gezeten.

Dagje dierentuin

Vandaag vanaf de keys naar Miami gereden. Het zal de komende dagen wat kouder worden door een koufront die veel sneeuw over een groot deel van de VS brengt.

Hier komt dan wel geen sneeuw maar afkoelen doet het wel.

In de dierentuin hebben we giraffen gevoerd en geprobeerd een neushoorn te voeren. Helaas had die laatste geen zin om uit het water te komen.

Vanavond was het al een stuk koeler, morgen zal dit ook zo zijn.

Location:S Bayshore Dr,Miami,Verenigde Staten

Everglades

We zitten weer veilig in ons hotel, de reis hier naar toe ging dwars door de Everglades. Niet via de alligator Alley maar iets zuidelijker. Hier kun je meer stops en wandelingen maken door het moeras.

YouTube Video

Verder wilde mijn moeder graag wat foto's van de alligators hebben waar ze over had gehoord toen we naar Tampa gingen.

Eten was vanavond wel wat lastig een groot deel van Florida ligt toch echt stil op kerstavond en kerstdag. We hebben daarom maar bij Domino's besteld.

Vandaag heel vaak Merry Christmas gezegd en gehoord overal waar we mensen tegen kwamen.

Wat ons betreft een prima kerst.

Location:Harbor Dr,Key Largo,Verenigde Staten

Alligators aaien

Het ontbijt is weer op, straks onderweg naar Key Largo.

Omdat mijn moeder teleurgesteld was dat we geen foto's van Alligators hadden maken we een kleine omweg door de Everglades. Daar kunnen we wat makkelijker stoppen voor een Kodak moment met de alligators.

De mist is opgetrokken dus we kunnen gaan.

Kerstavond

Waar ik al een klein beetje bang voor was gebeurde. Veel restaurants waren dicht op kerstavond. De Mc Donalds en andere fastfood ketens waren wel open maar die hadden niet echt onze voorkeur.

Maar dankzij Tom konden we snel een alternatief vinden op de gesloten Cracker Barrel. Een klein half uurtje was een "Olive garden" die open was.

Daar waren we gister ook geweest maar ze hebben daar een uitgebreid menu. We namen een soepje en krokante lasagne stokjes als voorafje.

De soep zit trouwens gratis bij het hoofdgerecht.

Hierna een mixed grill van vlees en kip op stokjes, die door de bediening aan tafel van de stokjes werd gehaald.

Hierna paste er echt geen toetje meer in en konden we goed gevuld terug naar het hotel.

Wij willen jullie daar in Nederland een goede kerst wensen.

Hyatt Place Fort Myers

Na de Manatees nog gestopt bij een ouderwetse Mall aan het water.

Een beetje binnendoor gereden geheel tegen de wil van Tom in.
We zitten nu in een hotel met een hele grote bank.

Ga zo eens op zoek naar de fitness ruimte en dan kijken of we ergens mee mogen eten.

Onderweg tegen Manatees aangereden

De Manatees, vissen, haaien en roggen worden aangetrokken door het warme water van de elektriciteitscentrale.

Location:Factory Shops Blvd,Ellenton,Verenigde Staten

Disney

Gisteren is het toch nog goed gekomen, we hebben in spacemountain gereden. Volgens ons waren het nieuwe karretjes dan de eerdere keren.

YouTube Video

Misschien dat we het verwarren met Disney Parijs.

's avonds hebben we gegeten bij Olive garden, waarna we moe maar voldoen hotelwaarts zijn gekeerd.

Tampa en Orlando

YouTube Video

16:26 omdat het niet mogelijk was om een ballonvlucht te maken hebben we gekozen voor Disney. Na vanochtend eerst een half uurtje te hebben hardgelopen op een loopband.

Rond elf uur richting Disney gegaan. Uiteindelijk waren we rond etenstijd binnen. Hiervoor hebben we na het parkeren eerst een ritje gemaakt met een treintje die ons bij de monorail bracht.

Hiermee gingen we door hotels naar de echte ingang van het park.

Daar hebben we wat rondgelopen en in attracties gezeten. Maar ja Renske die sloopt nogal eens wat in pretparken.

Dit keer space Mountain en wel beide treinen. Het went nooit hoor laten we maar hopen dat de schade beperkt is en we nog kunnen rijden.

Location:N Ashley Dr,Tampa,Verenigde Staten

We zijn in Tampa

YouTube Video

Vandaag vroeg opgestaan om de vier uur rijden af te leggen. Via Alligator Alley, Renske kon d'r lol op. Haar favoriete dieren lagen bij bosjes aan de waterkant.

Voor het eerst een Bell boy die het lukte om ons de bagage afhandig te maken. Een praatgrage en overenthousiaste wel te verstaan.

Hij nam ons op sleeptouw naar de kamer en gaf uitleg over de "groene" kamer en de aanwezige dingen.

Weer geprobeerd een ballonvaart te boeken, lijkt erop dat het hier ook niet lukt.

Daarna lekker rondgelopen en wat gegeten bij Channelside.

Wat we morgen gaan doen zien we morgen wel.

Location:Jackson St,Tampa,Verenigde Staten

Onderweg naar Tampa

Vanmorgen waren we weer rond 7 uur wakker, geen probleem want we zijn niet meer moe dus dat vroege wakker worden helpt met lekker op tijd op pad gaan.

We hebben weer een ontbijt gehaald bij Starbucks, de yoghurt met muesli en stukken fruit bevalt me er wel, en Michel vindt de croissants erg lekker.

We zijn nu onderweg naar Naples. De weg is dwars door Krokodillen gebied gegaan "alligator alley" heet de weg, in het begin heb ik krokodillen in het water en aan de waterkant geteld maar na een tijd waren het er gewoon teveel.

Ondertussen aangekomen in een prima hotel met een aardige "Bell boy" man.

Location:N Ashley Dr,Tampa,Verenigde Staten

Heerlijk dagje

YouTube Video

Vandaag na het hardlopen even aan het zwembad gelegen. Was heerlijk in de zon, wel een verschil als je de berichten over het Nederlandse weer hoort.

Voor de lunch zijn we naar Bayside gegaan waar we een broodje bij Hooters hebben gegeten. Hierna nog even bij rondgelopen.

In Downtown Miami een verzoekje ingewilligd voor Annemieke van Livestrong.

We zijn nu even in de Dolphin Mall wat sportkleding voor Renske aan het kopen.

Waarschijnlijk zullen we hier ook het avondeten uitkiezen.

En inderdaad eindelijk weer eens bij TGI gegeten.

Ontbijt is op

Het ontbijt is op, Michel heeft 2 croissants en een ijskoffie op en ik een yoghurt met muesli en vruchtensap. Natuurlijk hebben we het ontbijt bij de Starbucks (in het hotel) gehaald en op ons balkon opgegeten. Best mooi om te zien hoe men beneden op he tstrand werkt en recreƫert!

Als het eten gezakt is gaan we eens kijken of onze conditie ondanks de plotselinge warmte en jetlag nog op peil is.

Lekker vroeg wakker

We waren de zon voor met wakker worden. Dezelfde tijd als gisteren wakker alleen moesten we toen een vlucht halen.

Het enige wat we straks moeten is ontbijt halen.

Verder geen wilde plannen voor vandaag we zien wel.

Schoenen uit.

We zijn er hoor in het hotel en uitzicht op zee. Net Dominos gegeten, wat smaakt dat toch goed na zo een lange dag.

Heb heel erg zin om het morgen allemaal bij daglicht te zien. Het is hier trouwens rond 18:00 pas schemerig.

Straks maar even opfrissen.

Vliegend

09:37
Door het ijsvrij maken van het vliegtuig hebben we ongeveer een kwartier vertraging opgelopen. Het is dus nu nog ongeveer een uurtje vliegen voor we in Madrid aankomen. Daar is het nu rond de 8 graden, dat is toch al snel 15 graden warmer dan het vanochtend in Amsterdam was.

Hier boven de wolken schijnt in ieder geval de zon. Straks hebben we een uurtje om over te stappen, dat moet geen enkel probleem zijn. Koffers zijn doorgelabeld en we hoeven niet door de douane. Ik ga maar even achterover liggen nu.

12:21
We zitten in ons volgende vliegtuig het was even doorlopen omdat deze terminal nogal ver van onze aankomstterminal lag. Het was een stukje lopen en een stukje met een trein. Officieel was de afstand 25 minuten, wij hebben er in ieder geval korter over gedaan.

We zijn wel ongeveer 45 minuten vertraagd, op dit moment zijn ze zoekende naar de bagage van passagiers die de verbinding niet gehaald hebben.

Voor zover ik de luchthaven heb gezien ziet hij er mooi uit.

21:21 Nederlandse tijd nog 1,5 uur en we landen in Miami. Daar begint onze vakantie echt. Het is ook gelijk het mooiste stuk van de vakantie want aan het begin heb je alles nog tegoed :)
Op Iberia valt weinig aan te merken, goeie stoelen met verstelbare hoofdsteun. Geen eigen scherm in de stoel slechts een paar grotere schermen. Voor mij geen probleem want die gebruik ik toch nooit.

Oja en het stopcontact waar we bij zouden zitten is er niet.
Maar we hebben het niet gemist met de reserve accu lukt het ook prima.

Aan boord

Weer langs een rij gelopen met mensen die niet luisteren naar de rijnummers. Wat kunnen die Sjagerijnig kijken terwijl ze het zelf doen :)

Benieuwd of we op tijd vertrekken.

Location:Randweg A,Schiphol,Nederland

Het vliegtuig is er ook al.

Voor het eerst met Iberia vliegen ben benieuwd hoe dat bevalt. Over een klein uurtje gaan we vliegen, inchecken is nog niet begonnen.

Location:Rinse Hofstraweg,Schiphol,Nederland

Door de controle

Door de controle, doordat we online hadden ingecheckt lieten we heel veel medepassagiers verbaast achter doordat wij langs de rij mochten.

Scheelde best wel wat tijd, jammer dat er een stel was met heeeeeel veel bagage die nog al lang werk hadden bij de bagage drop.

Nog even wat eten bij Starbucks en dan naar de gate.

Location:Inspecteurspassage,Schiphol,Nederland

Goedemorgen

We zijn weer op, zo te zien heeft het hier vannacht niet gesneeuwd . Schoenen aan en op naar de vertrekhal.